۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۱۶

بشار الجعفری تاکید کرد:

استفاده گروههای مسلح از مواد شیمیایی برای متهم کردن ارتش سوریه

استفاده گروههای مسلح از مواد شیمیایی برای متهم کردن ارتش سوریه

سفیر سوریه در سازمان ملل با بیان اینکه گروههای مسلح از مواد شیمیایی استفاده کرده اند تا ارتش سوریه را به استفاده از آن متهم کنند، تاکید کرد که این مسئله سناریویی از پیش تعیین شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، "بشار الجعفری" سفیر سوریه در سازمان ملل گروههای مسلح را به استفاده از مواد شیمیایی علیه ساکنان یک روستا در حومه دمشق متهم کرد.

وی افزود: گروههای مسلح روز دوشنبه (9 اردیبهشت) به روی ساکنان "سراقب" واقع در حومه دمشق نوعی پودر پاشیدند که به احتمال قوی حاوی مواد شیمیایی بوده است.

سفیر سوریه در سازمان ملل اظهار داشت قربانیان این عمل کینه توزانه طبق یک سناریوی از پیش تعین شده برای درمان به یک بیمارستان در ترکیه منتقل شدند تا از این طریق ارتش سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی علیه ساکنان این منطقه متهم کنند.

یک منبع مسئول گزارش داد که تروریستها مقادیری پودر در چند کیسه تعبیه کردند و پس از اینکه شهروندان را در منطقه "شاپور" و ورودی جنوبی شهر "سراقب" جمع کردند، این کیسه ها را باز کردند که به حالتهای خفگی و تنگی نفس منجر شد.

به گزارش این منبع، تروریستها افراد آسیب دیده را به بیمارستان ترکیه انتقال دادند تا از این وضعیت سو استفاده کنند و نیروهای مسلح سوری را به استفاده از سلاحهای شیمیایی متهم کنند. 

کد خبر 2044719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha